Międzynarodowy Dzień Pisarzy i Pisarek

 "Wpadłam przed chwilą na pomysł, żeby napisać sobie jakąś książkę. Mam dzisiaj wolny wieczór, a nie mam nic do czytania."
Maria Czubaszek
 
3 marca przypada Międzynarodowy Dzień Pisarzy i Pisarek, święto ustanowione w 1984 roku przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Pisarzy - PEN Club. PEN Club został założony został w 1921 roku w Londynie przez Catherine Amy Dawson Scott - angielską pisarkę, dramatopisarkę i poetkę. Dla wszystkich, którzy kochają książki i dobrą literaturę, ten dzień to okazja do świętowania. A dla wszystkim piszącym życzę nieustającej weny twórczej i wielu pomysłów do przelania na papier.


"Dla mnie najważniejszy jest początek, tak jak pierwsze wrażenie, kiedy się kogoś zobaczy. Do tego pierwszego zdania wymyślam ciąg dalszy. I dopóki nie wiem, do czego ta historia prowadzi, dopóki sama nie znam zakończenia, pisze mi się dobrze. "
Maria Czubaszek

Komentarze