Storytelling inspiracyjny
Autor książki - Krzysztof Filarski od czternastu lat zajmuje się psychologią biznesu. Jest trenerem storytellingu inspiracyjnego, tworzy historie, które inspirują do rozwoju. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielił się z nami w publikacji "Storytelling inspiracyjny." W przejrzysty i zrozumiały sposób wyjaśnia czytelnikom, czym jest storytelling i w jaki sposób każdy z nas może z niego korzystać.
Pierwszym składnikiem storytellingu jest - opowiadanie - ustne lub pisemne. Drugim składnikiem jest - odbiorca naszej historii. Ważne jest również zastosowanie "filtru sensowności historii", który zawiera trzy składniki: czy nasza historia jest zrozumiała kulturowo, czy jest prawdopodobna i logiczna oraz czy nasz słuchacz może sobie wyobrazić siebie w opowiadanej historii.
"Storytelling to nie jest opowiadanie dowolnej historii. To opowiadanie konkretnej historii do konkretnej osoby."
Trzecim, najważniejszym składnikiem storytellingu jest - sama historia. Opowiadanie historii jest najskuteczniejszym ze znanych sposobów inspirowania. Autor podaje dwadzieścia zasad dobrej opowieści. Bardzo ważne jest pierwsze wypowiedziane zdanie, które ma przykuć uwagę słuchacza i wprowadzić go w klimat opowiadania. Dobrze jest przygotować mocny początek. Często wiąże się to z opisaniem trudności swoich bohaterów. Zmagania z przeciwnościami to ważny element inspirowania. Prosta zasada - od zera do bohatera - sprawdza się niezawodnie. Wprowadzenie w swoją opowieść - wątku osobistego - jest również bardzo skutecznym zabiegiem. Mały wycinek z własnego doświadczenia - opowiedziany z dystansem i odrobiną ironii - świetnie się sprawdza, by zaciekawić słuchacza.
"Pomyśl o osobach, które miały wpływ na twoje życie. Wdzięczność jest idealnym kluczem do znalezienia bohatera twojej historii."
W inspirujących opowieściach świetnie sprawdzają się konflikty wewnętrzne lub zewnętrzne głównego bohatera, jego osobista przemiana, pokonywanie przeszkód, a także wprowadzenie do historii tzw. "czarnego charakteru". Dodatkowym elementem może być niesamowite zrządzenie losu, przypadek lub odkrycie czegoś niezwykłego przez bohatera. Można wykorzystać również efekt olśnienia, który będzie momentem przełomowym i doprowadzi do morału i zakończenia, w ciekawy sposób, naszej historii.
"W storytellingu inspiracyjnym wspaniale sprawdza się wróg wewnętrzny, którego mamy w sobie."
Autor wykorzystując dwadzieścia kart storytellingowych, prowadzi czytelnika ku umiejętności zbudowania inspirującej, chwytliwej historii. Każdy, kto szuka informacji jak storytelling zastosować we własnym życiu, w pracy zawodowej czy w komunikacji z innymi ludźmi - powinien sięgnąć po ten poradnik. Dostaniecie wskazówki i konkretne przykłady jak tworzyć niezapominane opowieści. Gorąco polecam!
Komentarze
Prześlij komentarz