"Coaching to pomoc ludziom w dokonywaniu zmian w taki sposób, w jaki tego oczekują i pomoc w podążaniu w kierunku, w którym chcą."
Proces coachingowy zakłada każdorazowe, indywidualne dopasowanie coacha, narzędzi i podejmowanych działań do konkretnej osoby i sytuacji, w jakiej aktualnie się znajduje. Coaching w gruncie rzeczy posługuje się przede wszystkim technikami komunikacji interpersonalnej. Proces komunikacji zakłada natomiast dwa elementy: nadawanie i odbiór, a więc mówienie i słuchanie. Co się dzieje kiedy mówimy jest w zasadzie oczywiste - przekazujemy swój myśli, skupiamy uwagę innych na sobie, wywieramy wpływ i kształtujemy sposób patrzenia na świat przez osoby z którymi rozmawiamy.
Coaching w nauczaniu zakłada, że nauczyciel staje się dla ucznia przewodnikiem ku rozwojowi. To uczeń sam podejmuje decyzje o sposobie swojego procesu uczenia się. W rezultacie zmienia się odpowiedzialność za rezultaty. To ważna i zasadnicza zmiana w relacji uczeń - nauczyciel. W oświacie elementy coachingu można z powodzeniem wykorzystywać w codziennej pracy. Poniżej zamieszczam kilka cennych informacji wprowadzających w temat procesu coachingowego. Zapraszam do korzystania.
📖 Geneza i definicje coachingu
📖 Jak skutecznie wyznaczać cele?
📖 Co się dzieje na sesji coachingowej?
🔗 Zasady coachingu
📖 Siła pytań!
📖 Model GROW – sztuka zadawania pytań w coachingu
📖 Kiedy możliwa jest Zmiana? Od struktury sesji do energii zmiany w Coachingu
📖 Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste
📖 Sesja coachingowa – jak wygląda coaching? Czego się spodziewać na sesji coachingowej?
🔗 Pierwsza sesja coachingowa z potencjalną klientką
📖 Koło życia
📖 MAPA CELÓW – dobre narzędzie
📖 Modelowanie zachowań - jak zdobyć nowe umiejętności?
📖 Kapelusze myślowe Edwarda de Bono jako narzędzie w coachingu
📖 Macierz Eisenhowera, jak ustalić priorytety dla działań
🔗 Oczekiwania wobec coachingu, a rzeczywistość
🔗 Czy coaching jest magiczną pigułką na wszystko?
🔗 Po czym poznać dobrego coacha?
Komentarze
Prześlij komentarz