Najsłynniejsze cytaty Marilyn Monroe

Marilyn Monroe (1926-1962) to jedna z najsłynniejszych amerykańskich aktorek Złotej Ery Hollywood, modelka, piosenkarka, producentka filmowa, ikona popkultury, która do dnia dzisiejszego fascynuje i budzi ogromne zainteresowanie. Niezwykle utalentowana i uwielbiana przez publiczność odeszła przedwcześnie, zanim zdołała pokazać światu pełnię swojego kunsztu aktorskiego. Piękna kobieta i wspaniała osobowość, jednocześnie krucha i odważna. Stworzyła swój własny styl, do dzisiaj podziwiany. Kochała czytać książki, uwielbiała zwierzęta, była nad wyraz skromną i delikatną osobą. Sceniczny wizerunek utrwalił jej postać jako pełnej seksapilu, głupiutkiej blondynki. Ale to w żaden sposób nie oddaje prawdy o Marilyn Monroe. Była wspaniałą, wrażliwą kobietą. Kształciła się pod okiem Lee Strasberga i czekała na role, które pozwolą jej w pełni rozwinąć skrzydła. Jej talent do ról dramatycznych dał się poznać w filmie "Skłóceni z życiem." W planach były kolejne produkcje. Śmierć przerwała to bezpowrotnie. Dzisiaj możemy
podziwiać jej osobę w filmach, które po sobie zostawiła: "Mężczyźni wolą blondynki", "Jak poślubić milionera", "Słomiany wdowiec", "Przystanek autobusowy", "Książę i aktoreczka", "Pół żartem, pół serio", "Pokochajmy się", "Skłóceni z życiem". Zachęcam do lektury
świetnej biografii aktorki pt. "Skłócona z życiem. Intymna biografia Marilyn Monroe" autorstwa Loisa Bannera. Poniżej zebrałam kilka z cytatów Marilyn Monroe, które rzucają nieco światła na tę wspaniałą postać. Zapraszam do lektury.

 📖 📖 📖

 "Staram się odnaleźć siebie, czasem to nie jest proste."

„Cóż z tego, że człowiek ma cały świat, kiedy straci duszę?”

"Tylko cząstka nas
może dotknąć cząstki drugiego człowieka -
czyjaś prawda jest tylko
czyjąś prawdą - niczym więcej.
Możemy dzielić się jedynie
cząstką którą inni są zdolni zrozumieć
i tak oto jesteśmy
prawie zawsze sami. "

„Diamenty to jedyni przyjaciele kobiety.”

“Miłość nie musi być doskonała, wystarczy że będzie prawdziwa.”

„Lepiej być nieszczęśliwą samotnie, niż nieszczęśliwą z kimś innym.”

"Często wystarczy tylko być z kimś, nie trzeba dotyku lub nawet rozmowy, uczucie przechodzi między wami, nie jesteś sama."

"Kocham wiatr, uwielbiam jak mnie dotyka."

"To wcale nie jest śmieszne, kiedy znasz samego siebie zbyt dobrze albo sądzisz, że znasz - każdy potrzebuje trochę próżności, aby przetrwać i podnieść się po porażkach."

"Myślę, że najlepiej jest kochać dzielnie i akceptować - tyle ile można znieść."  

 "Kobieta łatwiej przyzna, że nie ma racji, gdy ma rację, niż gdy jej nie ma."

“Nie przeszkadza mi życie w świecie mężczyzn, jeśli tylko mogę w nim być kobietą.”

 "Ja też mam uczucia, nadal jestem człowiekiem. Wszystko czego pragnę to być kochana za to jaka jestem i za swój talent."

„Kariera to piękna rzecz, ale nie możesz się do niej przytulić w zimną noc.”

„Nieważne, co o mnie myślą. Ważne, żeby mnie kochali.”

„Pieniądze szczęścia nie dają - dopiero zakupy.”

 "Jestem samolubna, niecierpliwa i trochę niepewna siebie. Popełniam błędy, tracę kontrolę i jestem czasami ciężka do zniesienia. Ale jeśli nie potrafisz znieść mnie kiedy jestem najgorsza, to cholernie pewne, że nie zasługujesz na mnie, kiedy jestem najlepsza."

"Mąż: człowiek, który nigdy nie pamięta o twoich urodzinach, ale w towarzystwie chętnie wymienia twój wiek." 

„Prawdziwym kochankiem jest człowiek, który może cię zachwycić całując twoje czoło lub uśmiechając się w twe oczy lub po prostu wpatrując się w przestrzeń."

„Jakie to złe, gdy kobieta oczekuje, że mężczyzna zbuduje świat, którego pragnie, zamiast sama go stworzyć."

„Powinniśmy naprawdę zacząć żyć, zanim będziemy starcami.”

"Nie miałam normalnego dzieciństwa niewiele było w nim zabawy, śmiechu, radosnych chwil. Może dlatego umiałam docenić każdy, choć trochę lepszy okres."

 "Gdybym przestrzegała wszystkich zasad, nigdy bym niczego nie osiągnęła." 

„Skąd mam wiedzieć czego mężczyźni oczekują po symbolu seksu?! W końcu jestem dziewczyną!“

Źródło: https://quotepark.com/pl/autorzy/marilyn-monroe/

„Mądra dziew­czy­na całuje, ale się nie za­kochu­je, słucha, ale nie wie­rzy, od­chodzi, za­nim zos­ta­nie porzucona."

“Szczęście jest samo w sobie, nie u boku kogoś.”

"Jeśli potrafisz rozśmieszyć dziewczynę, potrafisz zrobić z nią wszystko."

"Seks jest częścią natury, a ja podążam za naturą."

“Kobieta, która o nic nie prosi na nic nie zasługuje.”

„Ostatecznie jestem kobietą... i bardzo mnie to cieszy!"

 "Lubię starych ludzi, mają wiele wspaniałych cech, których nie posiadają młodzi. "

"Seksapil tylko wtedy działa jeśli jest naturalny, spontaniczny. Wiele kobiet nie zdaje sobie z tego sprawy, wielka szkoda."
 
"Sława jest jak kawior. Bardzo przyjemnie jeść go od czasu do czasu, ale na co dzień jest nie do zniesienia."

"Chcę się zestarzeć bez liftingu twarzy, chcę mieć odwagę być lojalną tej twarzy którą stworzyłam."
 
"Czasami myślę, że najprościej byłoby uniknąć starości umrzeć młodo. Jednak to oznaczałoby niedokończone życie? Nigdy nie znasz siebie całkowicie..."

📖 📖 📖

Komentarze