Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025
1. Edukacja
prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu,
rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka
udzielania pierwszej pomocy.
2. Szkoła
miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i
patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla
bezpieczeństwa i proobronna.
3. Wspieranie
dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u
uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych.
Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z
zespołem zróżnicowanym.
4. Wspieranie
rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym
uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej
analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie
wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w
sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z
zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
5. Kształtowanie
myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do
nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie
umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
6. Wspieranie
rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez
całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z
pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Komentarze
Prześlij komentarz