Trzy kobiety i jedna tajemnica

Szanowni Państwo, prezentuję Wam recenzję autorstwa mojej córki Wiktorii. Zapraszam do lektury.
 
„Wyznanie” jest czwartą powieścią Jessie Burton i za razem pierwszą jej autorstwa, po którą sięgnęłam. Zachęcający opis, zapowiadający historię trzech kobiet, połączonych tragicznymi wydarzeniami z przeszłości, nie pozostawił dla mnie wyboru – od zawsze miałam słabość do tego typu historii. Fabuła zaskoczyła mnie jednak i to bardzo pozytywnie – im dłużej czytałam, tym wyraźniej rysował się przede mną psychologiczny obraz życia samotnej kobiety oraz konsekwencji płynących z nieodpowiedzialności za drugie życie. Tak naprawdę wątek kryminalny stanowi tylko tło dla opowieści; czytelnik bowiem o wiele bardziej angażuje się w losy bohaterek: Elise, Constance i Rose. Początkowo kontrowersyjne decyzje podejmowane przez bohaterki, ostatecznie zmuszają nas do zadania sobie pytania: Czy same nie postąpiłybyśmy w ten sposób? Co zrobiłybyśmy, będąc na ich miejscu?
 
„Wyznanie” niezwykle mnie ujęło, nie tylko zajmującą historią, ale również swoim swobodnym stylem, pokazując, że czasami największe emocje można przekazać w najprostszy sposób. Niektóre momenty były dla mnie, osoby stojącej u progu dorosłości, ciężkim zderzeniem z rzeczywistością, zakwestionowaniem młodzieńczych marzeń i ideałów, pokazując bolesne rozczarowania, będące przecież ludzką codziennością. W mojej opinii, „Wyznanie” Jessie Burton to jedna z tych książek, która pomimo ciężkiej tematyki wciąga i sprawia przyjemność w odbiorze – serdecznie polecam ją każdemu, niezależnie od płci czy wieku.

Komentarze

Prześlij komentarz