Webinary dla BIBLIOTEKARZY

"Ludzie w dowolnym wieku mogą nauczyć się dosłownie wszystkiego, jeżeli pozwoli im się zastosować własny styl nauki i wykorzystać swoje mocne strony."

Barbara Prashing  
 
W zawodzie bibliotekarza rozwój własny, samokształcenie i doskonalenie zawodowe jest sprawą niezwykle istotną. Poniżej zebrałam dostępne nagrania z webinariów, które mogą okazać się przydatne w naszej pracy. Materiały będą na bieżąco uzupełniane i aktualizowane. Zapraszam do korzystania.

Czytelnictwo
🔗 Zabawy z czytaniem w przedszkolu i w szkole
🔗 Jak zachęcić uczniów do czytania?
🔗 Nieoczywiste sposoby na literaturę
🔗 Czytelnik oporny - jak z nim pracować?
🔗 Od 0 do 100 lat, czyli biblioteka miejscem dla każdego
🔗 Czytanie pomaga. Literatura jako narzędzie terapeutyczne
🔗 Jak rozwijać kreatywność dorosłych użytkowników biblioteki
🔗 Zaprogramowani na czytanie
🔗 Jak promować czytelnictwo?
🔗 Czytam sobie na wakacjach
🔗
Webinar instruktażowy dotyczący sprawozdawania danych przez beneficjentów Priorytetu 3 NPRCz 2.0

Biblioteczne inspiracje
🔗 Design Thinking w bibliotece
🔗
Jak powstają nowe pomysły? Trening kreatywności w bibliotekach

🔗 EKO-biblioteka
🔗 Wynalezienie druku, Maciej Mikuła
🔗 Biblioteka sercem szkoły. Bank dobrych praktyk - bezpłatny webinar z Iwoną Pietrzak-Płachtą
🔗 Fake newsy - problemy i wyzwania
🔗 Booktalking, czyli gawęda o książkach
🔗 Storytelling w działaniach promocyjnych biblioteki
🔗 Biblioteka otwarta na wielokulturowość
🔗 Jak integrować różnorodne grupy w bibliotece?
🔗 Jak przygotować i poprowadzić spotkanie autorskie w bibliotece
🔗 Tematy ważne i budzące emocje – jak o nich rozmawiać w bibliotece?
🔗 Człowiek w kontekście i doświadczanie informacji: interdyscyplinarny wymiar badań nad zachowaniami informacyjnymi
🔗 Komunikacja w zespole z udziałem osób w wieku 55+
🔗
O co warto zadbać, aby Twoja biblioteka była przyjazna osobom z demencją?
🔗 Bibliotekarze szkolą bibliotekarzy! Lista dobrych praktyk
🔗 Czego uczą biblioteki najlepszych uniwersytetów? - dr hab. Remigiusz Sapa, prof. UJ

Technologie informacyjno-komunikacyjne
🔗 Bibliotekarz z głową w chmurze - narzędzia Google na każdą okazję
🔗 Google Workspace - jak zaplanować lub udostępnić spotkanie za pomocą Google Meet?
🔗 Literacka gra z wykorzystaniem formularzy Google
🔗 TikTok w bibliotece. Jak promować czytelnictwo?
🔗 Praca zdalna z Microsoft Teams dla początkujących cz.1 - webinar
🔗
Praca zdalna z Microsoft Teams dla początkujących cz.2 - webinar
🔗
Escape room w bibliotece
🔗 Webinarium #biblioNARZĘDZIOWNIK - narzędzia dla bibliotekarzy cz. 1 Mentimeter, Padlet
🔗 Webinarium #biblioNARZĘDZIOWNIK - narzędzia dla bibliotekarzy cz. 2 Canva, Genially 

Prawo autorskie
🔗 Anatomia otwartości – prawa autorskie i licencje Creative Commons
🔗 Prawo autorskie a kultura w internecie
🔗 10 zasad korzystania ze zdjęć osób zgodnie z prawem
🔗
Prawo autorskie w pracy zdalnej bibliotekarza

Model Dostępnej Kultury
🔗
Model dostępnej kultury - kluczowe założenia
🔗 8 kroków planowania dostępności w instytucji kultury
🔗 Wdrożenie dostępności krok po kroku - dobre praktyki

Media społecznościowe
🔗 Webowi cybermasterzy czyli moja własna strona internetowa
🔗 Biblioteka w social media
🔗 Jak promować wydarzenia w mediach społecznościowych?
🔗 Jak zabrać nowe technologie w teren i promować bibliotekę? 
🔗
Social media w bibliotece - Facebook Q&A
🔗
Social media w bibliotece - Instagram i TikTok
🔗
Przekaziory społecznościowe jak prowadzić social społecznościowe
🔗
Kanał prawy, kanał lewy... czyli studio nagraniowe w bibliotece

Zarządzanie
🔗 Cele Zrównoważonego Rozwoju
🔗
4 rzeczy, które musisz wiedzieć o RODO
🔗 Dostępna biblioteka. WCAG 2.1
🔗 Skuteczne zarządzanie a kompetencje interpersonalne
🔗 Analiza Funkcjonowania Bibliotek - narzędzia, które ułatwią Ci pracę 
🔗
Konferencja "Biblioteki i archiwa przyszłości"
🔗 Czym jest marka biblioteki? - Paulina Milewska
🔗 Jak budować tożsamość marki biblioteki? - Paulina Milewska
🔗 Czym jest content marketing i jak go wdrożyć w bibliotece? - Paulina Milewska

"Być człowiekiem to nie tylko posiadać wiedzę, ale także robić dla przyszłych pokoleń to, co poprzednie zrobiły dla nas."
Georg Lichtenberg  

Komentarze